Cookie Control - Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (coockies) do przechowywania niektórych informacji na Twoim komputerze.
[Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować ciasteczka, i nie widzieć więcej tego komunikatu.
Aktywna tablica
Aktywna tablica
Jest to Program rządowy rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych. Program opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym oraz na założeniu, że rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w nowocześnie wyposażonej szkole.
1. Cel Programu ,,Aktywna tablica”
- Umożliwienie wykorzystania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
- Upowszechnianie interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów, a tym samym wspomaganie procesu kształcenia uczniów w szkołach.
- Podnoszenie kompetencji oraz poszerzanie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych, co w konsekwencji będzie miało wpływ na rozwój poznawczy i społeczny uczniów, a także ich nauczycieli.
-Celem dodatkowym Programu jest umożliwienie uczniom rozwijania ich zainteresowań i uzdolnień w ramach zajęć pozalekcyjnych.
2. Szczegółowe cele Programu ,,Aktywna tablica”:
a) rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się;
b) kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej;
c) rozwój postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli;
d) wspieranie innowacyjnych metod pracy;
e) wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK.
- Wyznaczenie szkolnegoe-koordynatora (którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole)
- Powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły
- Uczestniczenie w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu
- Umożliwienie uczniom w danej klasie z wykorzystywanie tablicy multimedialnej na zajęciach edukacyjnych
- Zajęcia pozalekcyjne z wykorzystaniem tablicy multimedialne
- Uczestniczenie w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu
- Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych
- Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami
Szkoła Promująca zadrowei
Eksperyment edukacją przyszłości
Eksperyment w matematyce
Rok dla niepodległej
Szkoła Wierna Dziedzictwu
Projekty 4-6 Ogólnopolski Maraton Czytelniczy
Czytam sobie. Pierwsza klasa!
XII edycja programu Akademia Bezpiecznego Puchatka
Ze szkoła we Włoszech 6.0;
Gang słodziaków
Zdrowo jem, więcej wiem
Pokonujemy bariery ucząc się i bawiąc
Mamy kota na punkcie mleka
Przygody Kota Ciepłosława
Program dla szkół
BOhaterOn
Nauczyciel w szkole przyszłości