Cookie Control - Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (coockies) do przechowywania niektórych informacji na Twoim komputerze.
[Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować ciasteczka, i nie widzieć więcej tego komunikatu.
Rzecznik Praw Ucznia.
Funkcję Rzecznika Praw Ucznia w
Szkole Podstawowej nr 16 im. Józefa Wybickiego
pełni pani mgr Anna Gawdzis.
„Granicą praw i wolności człowieka są prawa i wolności innych,
dlatego w kontaktach międzyludzkich wszyscy musimy pamiętać,
że nasze prawa kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa innych."
Rola rzecznika:
propagowanie praw ucznia i dziecka
reprezentowanie interesów uczniów na posiedzeniach Rady Pedagogicznej współpraca z Samorządem Uczniowskim w zakresie upowszechniania praw i obowiązków ucznia
mediacja między stronami konfliktu, doradzanie w sytuacjach konfliktowych
podejmowanie współpracy z Samorządem Uczniowskim,wychowawcami, dyrektorem szkoły w przypadku wystąpienia sporu interwencja w razie naruszania podstawowych praw ucznia i udzielanie pomocy zgodnie z ustalonym trybem postępowania (zgłoszenia sprawy w formie pisemnej)
Podstawowe obowiązki rzecznika:
dokonywanie analizy i oceny przestrzegania i poszanowania praw ucznia w szkole
rozpoznawanie potrzeb uczniów w zakresie działalności samorządowej w szkole
zajmowanie się przypadkami naruszania praw ucznia w szkole
mediacja między członkami społeczności szkolnej w sprawach naruszania praw ucznia
składanie Radzie Pedagogicznej sprawozdania z podjętych działań zmierzających do rozwiązania konfliktu
Rzecznik Praw Ucznia przy wykonywaniu swoich zadań kieruje się:
zasadą dobra ucznia - wszystkie działania podejmuje w najlepiej rozumianym interesie ucznia zasadą równości - troszczy się o ochronę praw i dobro każdego ucznia zasadą poszanowania praw i odpowiedzialności obojga rodziców – szanuje autonomię rodziny i ingeruje tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach
Tryb postępowania w kwestiach spornych:
pisemne zgłoszenie problemy do rzecznika (anonimy nie będą rozpatrywane)
zapoznanie się z opinią stron konfliktu
podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy oraz pedagogiem szkolnym, w dalszym trybie postępowania - zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej
ostateczną decyzję o sposobie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor
Szkoła Promująca zadrowei
Eksperyment edukacją przyszłości
Eksperyment w matematyce
Rok dla niepodległej
Szkoła Wierna Dziedzictwu
Projekty 4-6 Ogólnopolski Maraton Czytelniczy
Czytam sobie. Pierwsza klasa!
XII edycja programu Akademia Bezpiecznego Puchatka
Ze szkoła we Włoszech 6.0;
Gang słodziaków
Zdrowo jem, więcej wiem
Pokonujemy bariery ucząc się i bawiąc
Mamy kota na punkcie mleka
Przygody Kota Ciepłosława
Program dla szkół
BOhaterOn
Nauczyciel w szkole przyszłości