Menu
Strona Główna
Godziny pracy szkoły
Dyrekcja
Grono pedagogiczne
Patron Szkoły
Historia Szkoły
Egzamin ósmoklasisty
Jubileusz 60-lecia szkoły
Zielone Zacisze
Erasmus+
Szkoła Przyjazna Środowisku
Szkoła Promująca Zdrowie
Eksperyment edukacją przyszłości
Matematyka - indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej
Doradztwo zawodowe
Rok dla niepodległej
Szkoła Wierna Dziedzictwu
Aktywna tablica
Nasze metody pracy
Ekologia w naszej Szkole
Bezpieczna Szkoła
Przyjaciele Szkoły
Akademia wzorowej edukacji
Galeria zdjęć
Pedagog/Psycholog
Pielęgniarka
Świetlica szkolna
Archiwalna strona
Ważne













Certyfikaty




















Międzynarodowy Certyfikat Zielona Flaga



Nasz BLOG


WFOSiGW



Mistrzowie Kodowania




Książka naszych marzeń




Szkoła Przyjazna Środowisku



Śniadanie Daje Moc



Certyfikat Bezpieczna Szkoła









Katalog Gwiazdor

Misja i wizja szkoly
Pierwszą rzeczą musi być zawsze dobro dziecka.
Ono musi się czuć kochane, ale musi też czuć się bezpiecznie.
Wiedzieć, co może, a czego nie wolno mu robić.
Jan Paweł II


I Misja Szkoły

Nasza misja to: Szkoła - dobre wychowanie, rzetelna nauka, sprawność fizyczna, postawa społeczna i pogoda ducha.

Jesteśmy po to, aby dobrze wychować powierzone nam przez rodziców dzieci i przekazać im rzetelną prawdę o świecie. Uczniowie są naszymi partnerami, a ich potrzeby, zdolności i aspiracje ukierunkowują nasze działanie. Służymy im wiedzą i życiowym doświadczeniem, a własną postawą jesteśmy dla nich przykładem.

Cel wychowawczy ogólny:

Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju wychowanka w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze.

Cele szczegółowe:

a) umiejętność zdobywania wiedzy i sprawności fizycznej,
b) umiejętność nawiązywania i utrzymywania właściwych relacji międzyludzkich zbudowanych na wzajemnym szacunku i tolerancji,
c) poczucie przynależności do różnorodnej społeczności uczniowskiej, lokalnej i narodowej,
d) umiejętność działania indywidualnego i grupowego w rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej, opartego na asertywności i braku agresji,
e) chęć poznawania piękna przyrody i korzystania z niego.

II Wizja Szkoły

Nasza Szkoła jest drugim domem ucznia. To miejsce, w którym każdy uczeń ma prawo czuć się bezpiecznie, ma szanse stać się wartościowym, otwartym na dobro i piękno człowiekiem. W naszych działaniach wychowawczych korzystamy ze wsparcia Rady Rodziców, społeczności lokalnej i parafialnej, lokalnych ośrodków kulturalnych i sportowych.
Naszym zadaniem jest:

- stworzyć warunki dla rozwoju ucznia, aby mógł odnosić sukcesy edukacyjne i sportowe,
- uwzględniając indywidualne potrzeby i zdolności dziecka wypracować taką atmosferę, aby każdy wychowanek mógł zaistnieć w społeczności szkolnej,
- przygotować wychowanka do wejścia w dorosłe życie,
- sprawić, żeby szkoła była miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla dziecka, rodzica i pracownika szkoły.

III Powinności wychowawcze w pracy edukacyjnej każdego nauczyciela

Każdy nauczyciel jest wychowawcą i ma obowiązek kreować sytuacje, w których dziecko aktywnie rozwija wszystkie sfery swojej osobowości. Obowiązkiem każdego pedagoga naszej szkoły jest:
1. Kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie i utrwalenie związku z małą ojczyzną i społecznością lokalną.
2. Wspomaganie wzrastania dzieci w miłości do rodziny i zdrowych relacji międzyludzkich.
3. Promowanie aktywnego i zdrowego trybu życia.
4. Wyrabianie i utrwalanie nawyków kulturalnych, uwrażliwianie na przyjmowanie i docenianie postaw społecznych.
5. Uczenie szacunku dla dobra wspólnego, akceptacji samego siebie i tolerancji jako podstawy życia w społeczeństwie.
6. Rozwijanie dociekliwości poznawczej w poszukiwaniu prawdy, dobra i piękna w świecie.
7. Kształtowanie odpowiedzialności za swoje czyny i słowa.
8. Wspomaganie umiejętności rozwiązywania problemów bez agresji oraz samodzielnego podejmowania decyzji.
9. Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej przez naukę, sport i zabawę.

IV Wzór osobowy nauczyciela- wychowawcy
1. Pełni swoją funkcję świadomie i dobrowolnie.
2. Łączy działalność wychowawczą z pracą dydaktyczną.
3. Współpracuje z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia jako osoba wspomagająca wychowanie dziecka.
4. Współtworzy z rodzicami i wychowankami atmosferę wzajemnego zaufania i szacunku.
5. Potrafi dostrzegać i rozwiązywać problemy wychowanków, jest dla nich wzorem i przewodnikiem.
6. Rozpoznaje wnikliwie sytuację rodzinną ucznia, jego predyspozycje, szczególne potrzeby i zainteresowania.
7. Współpracuje z pedagogiem szkolnym, klasowym zespołem nauczycielskim, pielęgniarką szkolną, bibliotekarką oraz pracownikami świetlicy.

V Zasady współpracy wychowawczej z rodzicami
1. Współpraca powinna przebiegać w atmosferze wzajemnego zaufania i szacunku.
2. Brak współpracy rodzica czyni pracę wychowawcy nie w pełni skuteczną, jednocześnie rodzic nie ma możliwości pozbawienia roli wychowawczej nauczyciela.
3. Rodzic i wychowawca winien przestrzegać swoich obowiązków wobec siebie zgodnie ze Statutem Zespołu Szkół.
4. Dla dobra dziecka wychowawca powinien być poinformowany o:
a) dysfunkcjach wychowanka
b) szczególnych sytuacjach rodzinnych, które wywierają wpływ na rozwój emocjonalny, fizyczny i intelektualny wychowanka.
5. Problemy wychowawcze powinny być zgłaszane i rozwiązywane:
a) na lekcjach wychowawczych,
b) na zebraniach z rodzicami,
c) na zebraniach Rady Rodziców szkoły z przedstawicielami poszczególnych klas (trójkami klasowymi, indywidualnymi rodzicami),
d) na indywidualnych spotkaniach z pedagogiem szkolnym, rodzicami, przedstawicielem policji i sądu, wychowawcą, uczniem.
6. Pisemne lub telefoniczne kontakty rodziców z wychowawcą
nie zwalniają rodziców z obowiązku bezpośredniego z nim kontaktu.
7. W wypadku ignorowania przez rodziców obowiązków opiekuńczych wobec swoich dzieci lub nie reagowania na ich naganne zachowania lub prośby szkoły o interwencję, Dyrekcja może skierować wniosek do Sądu Rodzinnego i Nieletnich z prośbą o wgląd w sytuację rodzinną.
8. Rodzice mają prawo do rzetelnej ustnej informacji na temat postępów w nauce i zachowania swojego dziecka na zebraniach informacyjnych i na bezpośrednią prośbę skierowania do nauczyciela.
9. Wychowawca na pisemną prośbę przewodniczącego klasowej rady rodziców ma prawo w pośredniczeniu w sprawach organizacji zaplecza finansowego na uroczystości i wycieczki klasowe (dotyczy zwłaszcza uczniów kl. I - IV).
10. Wychowawca na pierwszym zebraniu przedstawia rodzicom plan działań wychowawczych na bieżący rok szkolny, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
11. Klasową radę rodziców tworzą chętni i dyspozycyjni rodzice na wniosek własny, innych rodziców, większości rodziców lub wychowawcy klasy.
12. Wychowawca klasy ma prawo organizacji:
- jednodniowych i wielodniowych wycieczek klasowych za pisemną zgodą rodziców, po uzyskaniu zgody dyrektora Szkoły
- wyjść do lokalnych ośrodków kultury i sportu w ramach zajęć lekcyjnych, po uprzednim pisemnym poinformowaniu rodziców w dzienniczku ucznia/zeszycie lekcyjnym/zeszycie do korespondencji (kl. I-IV).
13. Wszyscy rodzice na początku roku szkolnego podpisują pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych dziecka wykorzystywanych do celu prowadzenia dokumentacji i sposobu kontaktu z rodzicami
13. Rodzice mają obowiązek zapewnienia dziecku:
a) zeszytu do korespondencji w nauczaniu zintegrowanym ( z pieczątką szkoły),
b) dzienniczka ucznia w klasach IV-VI ( z pieczątką szkoły), jako ważnego przekaźnika bieżących informacji o wynikach w nauce i zachowaniu ucznia, zwolnień z zajęć lekcyjnych, usprawiedliwień nieobecności oraz informacji o zebraniach i wycieczkach.

VI. Klasowy plan wychowawczy
Podstawą pracy wychowawcy jest klasowy plan wychowawczy, którego zarys przedstawiony jest poniżej:
1. Wychowawca ma możliwość zmiany kolejności realizowania celów wychowawczych w 3-letnim okresie pełnienia swojej funkcji.
2. Wychowawca ma możliwość dostosowywania treści wychowawczych do możliwości konkretnego zespołu uczniów.
3. Wychowawca ma obowiązek być konsekwentnym w realizacji przedstawionych poniżej celów wychowawczych.
4. Wychowawca przedstawia rodzicom i konsultuje tematy i zagadnienia (cele) wychowawcze na bieżący rok szkolny.
5. Rodzice zatwierdzają treści wychowawcze przy poparciu większości rodziców.
Kalendarz
Dla Rodziców


Dziennik elektroniczny- logowanie

Kodeks Szkoły Przyjaznej Rodzicom
Oferta dla Rodziców
Jadłospis
Plan dzwonków
Jak korzystać z placu zabaw
Szkolny wykaz podręczników - klasa I- VIII
Gazetka szkolna
Nasza Szesnastka
Innowacje
Przyjazna matematyka
Ortograficzne wędrówki po Polsce i świecie
Poznaję świat od wczesnych lat z CLIL
Klasa sportowa Kalos Kagathos

Działam więc umiem

Zastosowanie Map Rozwiązywania Problemów w nauczaniu matematyki na II etapie kształcenia

Dokumenty szkolne
Prezentacja Szkoły
Statut szkoły
Program wychowawczo- profilaktyczny
Regulamin stołówki szkolnej.
Regulamin szafek szkolnych
Procedury obowiązujące w szkole.
Zasady postępowania
Misja i wizja Szkoły
Dokumentacja na wycieczki
Strony dla ucznia


CYBERPRZEMOC
Siatkarskie Ośrodki Szkolne
Samorząd uczniowski
Prawa i obowiązki ucznia
Rzecznik Praw Ucznia
Osiągnięcia naszych ucznów.
Absolwenci szkoły
Szkolny wykaz podręczników- klasa 0- VIII














Świetlica na Facebooku



Szkoła na Facebooku

Projekty
Zdalna szkoła+

Zdalna szkoła

Szkoła Promująca zadrowei

Eksperyment edukacją przyszłości

Eksperyment w matematyce

Rok dla niepodległej

Szkoła Wierna Dziedzictwu

Projekty 4-6 Ogólnopolski Maraton Czytelniczy

Czytam sobie. Pierwsza klasa!

XII edycja programu Akademia Bezpiecznego Puchatka

Ze szkoła we Włoszech 6.0;

Gang słodziaków

Zdrowo jem, więcej wiem

Pokonujemy bariery ucząc się i bawiąc

Mamy kota na punkcie mleka

Przygody Kota Ciepłosława

Program dla szkół

BOhaterOn

Nauczyciel w szkole przyszłości


Siatkarskie Ośrodki Szkolne
Nauczyciel XXI wieku
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania
Zielona flaga
5 porcji warzyw, owoców lub sok
Mój wybór- moje życie
Budowa elektronicznej platformy edukacyjnej