NASZE DZIAŁANIA W KWIETNIU 2023

04.05.23 "Bo nie lada to wyzwanie dbać o zdrowe odżywianie"  i o tym właśnie przekonali się uczniowie świetlicy grając w w grę dydaktyczną, której celem było zbieranie tylko zdrowych owocowo-warzywnych punktów z  naszej planszy i  unikanie na niej słodkości. Dzieci świetnie poradziły sobie z zadaniem, gdyż doskonale wiedzą co jest zdrowe, a co nie, miały przy tym nie lada radochę. Podczas zajęć korzystaliśmy z tabletów i robotów Codey Rocky uzyskanych z programu #Laboratorium Przyszłości. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

04.05.23 Uczniowie z klasy 1D podczas zajęć z języka  angielskiego utrwalili materiał językowy, korzystając z tabletów #Laboratorium Przyszłości. . Interaktywne ćwiczenia i zadania językowe, które dzieci  wykonywały na platformie Wordwall, wzbudziły we wszystkich sporo pozytywnych emocji. Dzieci nie tylko uczyły się współpracy w parach, ale również w grupach. W zajęciach wzięło udział 15 uczniów.

04.05.23 Ortografia to dziedzina, z którą trudności miewa wielu dorosłych, dlatego uczniowie 3c oswajają się z podstawowymi regułami ortograficznymi #Laboratorium Przyszłości.  W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

05.05.23 #Laboratorium Przyszłości. Podczas edukacji polonistycznej uczniowie z klasy 1D wykorzystali tablety do nauki pisania różnych zdań. Za pomocą platformy Wordwall dzieci kręciły kołem i losowały zdania, które później przepisywały do zeszytu. Następnie musiały je samodzielnie rozwinąć. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

05.05.23 Uczniowie klasy 5c na lekcji plastyki korzystając ze sprzętu  fotograficznego  #Laboratorium Przyszłości, utrwalali poznane dotąd kompozycje w sztuce, czyli kompozycję otwartą i zamkniętą. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

08.05.23 Klasy ósme na lekcji informatyki tworzyli i montowali film poklatkowy.  Do wykonania zdjęć uczniowie korzystali z aparatu fotograficznego i statywu pozyskanych w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości. W zajęciach wzięło udział 100 uczniów.

08.05.23  #LaboratoriumPrzyszłości. Uczniowie klasy 2c szukali informacji na temat: rodzaje pieczywa, wartości odżywcze chleba, co to są kalorie oraz zakwas. Na zakończenie poszukiwań była degustacja różnych gatunków pieczywa. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

11.05.23 #LaboratoriumPrzyszłości. 11 maja 2023 r. Szkoła Podstawowa nr 16 w Elblągu otrzymała certyfikat Szkoły Uczącej Się. W tym dniu odbyła się konferencja upowszechniająca ocenianie kształtujące, stanowiąca podsumowanie działań, podejmowanych w ramach programu Całościowy Rozwój Szkoły. Uroczystość wręczenia certyfikatu odbyła się w obecności licznie przybyłych gości – przedstawicieli władz lokalnych, kuratorium oświaty, Warmińsko - Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i dyrektorów elbląskich szkół podstawowych. Swoją obecnością zaszczycili nas dyrektorzy i nauczyciele zaprzyjaźnionych szkół, między innymi Szkoły Podstawowej nr 50 w Gdańsku, Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Świętej Rodziny w Olsztynie, Szkoły Podstawowej nr 3 w Malborku i Szkoły Podstawowej nr 1 im. św. Kazimierza w Kartuzach. Przybyli goście otrzymali upominki przekazane przez Departament Rozwoju i Turystyki. Zdjęcia zrobiono aparatem Canon pozyskanym z #LaboratoriumPrzyszłości. W zajęciach wzięło udział 200 gości.

15.05.23 #LaboratoriumPrzyszłości. W zerówce rozmawialiśmy o nawykach zdrowego, racjonalnego odżywiania się, o warzywach jako źródle witamin. Dzięki możliwości korzystania z #Labolatoriumprzyszłości dzieci same przygotowały sobie tosty. Rozwijały samodzielność również podczas posługiwania się nożem. Czerpały radość z doświadczeń kulinarnych. W zajęciach wzięło udział 22 uczniów.

16.05.23 #LaboratoriumPrzyszłosci. Dziś uczniowie klasy 1a wykorzystując tablety i  Photony  obliczali  działania w zakresie 20, kodowali drogę Photona do wyniku działania. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

19.05.23  W ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości, uczniowie klasy 3c przygotowali  wesołe, kolorowe kanapki, którym nie oprze się żadne dziecko. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

26.05.23  #LaboratoriumPrzyszłości. Uczniowie klasy 2a od kilku  dni przygotowywali się na Dzień Mamy. Przygotowali projekt kwiatka w programie Tinkercad. Zastanawiali się w jaki sposób go potem ozdobić. Pomysły były różnorakie. Najważniejsze było to, że wszystko było wykonane od serce. Prace bardzo nam się podobały. Mamy nadzieję, że mamusiom też :) W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

29.05.23 W zerówce rozmawialiśmy o zdrowych deserach, owocach jako źródle witamin. Dzięki możliwości korzystania z #LaboratoriumPrzyszłości dzieci pomagały w przygotowaniu dla siebie gofrów. Rozwijały samodzielność. Nabywały umiejętność prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się sprzętem, ( mikser). Czerpały radość z doświadczeń kulinarnych. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

29.05.23 Wspaniała pogoda, doskonałe humory, dopisywały uczniom klasy 2a i 5a podczas wyjazdu nad morze, przejście ze Sztutowa do Stegny zaliczone bez problemu woda zimna, ale towarzystwo doborowe. Zdjęcia zrobiono aparatem Canon pozyskanym z #LaboratoriumPrzyszłości. W zajęciach wzięło udział 50 uczniów.

30.05.23 Do nauki przez zabawę. Uczniowie z klasy 3b utrwalali poznane części mowy. Ich zadaniem było odkodować trasę i dotrzeć do czasowników, rzeczowników, przymiotników.  Do realizacji zajęć wykorzystano sprzęt z projektu #LaboratoriumPrzyszłościW zajęciach wzięło udział 25 uczniów.

30.05.23 #LaboratoriumPrzyszłości. Dziś uczniowie klasy 1a wykorzystując tablety i  Photony ćwiczyli umiejętność czytania  oraz  programowali drogę Photona do odczytanego wyrazu. Nasze ulubione roboty pracowały z nami bardzo wytrwale. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

30.05.23 Klasa 2a kolejny dzień z rzędu na wycieczce. Dziś zaliczyliśmy Park Ewolucji, pogoda dopisała, słoneczko pięknie nam świeciło, dlatego i humory były doskonałe. Byliśmy w batyskafie, rollercoasterze, piramidzie. Zobaczyliśmy Stoneheng, Sfinksa. Oczywiście były i pamiątki, było super. Zdjęcia zrobiono aparatem Canon pozyskanym z #LaboratoriumPrzyszłości. W zajęciach wzięło udział 23 uczniów.

30.05.23  Tegoroczny festyn odbywał się pod hasłem ,,I my kiedyś byliśmy dziećmi’’. Uczestnicy imprezy wzięli udział w podróży od 1970 roku do chwili obecnej. Rodzice i uczniowie szkoły zorganizowali wystawę rekwizytów z czasów młodości, a liczne plakaty przypominały o tym, co było modne, co w danym okresie było największym smakołykiem i kto zasłynął w poszczególnych latach. Na szkolnym parkingu pojawiły się także prawdziwe perełki motoryzacyjne. 

Na uczestników festynu czekało mnóstwo atrakcji. Uczniowie szkoły zaprezentowali swoje talenty wokalne, aktorskie i taneczne. Do wspólnej zabawy zachęcał zgromadzonych Łukasz Gesek. Uczniowie i rodzice wzięli udział w pokazie mody, prezentując charakterystyczne ubiory poszczególnych dekad. W szkole można było podziwiać eksperymenty przygotowane przez młodych naukowców. Rodziny rywalizowały o tytuł „Super Rodziny”, biorąc udział w konkursach wiedzy i konkurencjach sportowych. Uczestnicy festynu mogli wziąć udział w escape roomie „Powrót do przeszłości”. Podczas festynu wykorzystano sprzęt pozyskany w ramach #LaboratoriumPrzyszłości- aparat fotograficzny Canon, nagłośnienie, sprzęt kuchenny. W imprezie wzięło udział około 500 osób.

30.05.23 We wtorek uczniowie klasy 6c wzięli udział w zajęciach kulinarnych w ramach programu #LaboratoriumPrzyszłości. Dzieci przygotowały, rozwałkowały i udekorowały swoje ciasta, z których powstały pyszne pizze. Zapach włoskich specjałów wyczuwalny był w całej szkole. W zajęciach wzięło udział 20 uczniów.

31.05.23  Regiel, turnie, hale czy pogórze te właśnie pojęcia utrwalili sobie uczniowie klasy 3d  na zajęciach z edukacji przyrodniczej wykorzystując do tego tablety otrzymane z #LaboratoriumPrzyszłości.  W zajęciach wzięło udział 23 uczniów.

31.05.23 W maju w klasach 8b i 8d odbyły się zajęcia z fizyki dotyczące optyki, na których wykorzystano teleskopy i lunety z  projektu  #LaboratoriumPrzyszłości.  Uczniowie zapoznali się z budową sprzętów zawierających zwierciadła i soczewki oraz obserwowali oddalone obiekty. Młodzież zwracała uwagę na powstające obrazy w różnych powiększeniach i o zmieniającej się jakości – zależnie od rodzaju obserwowanego obiektu naukowego. W zajęciach wzięło udział 40 uczniów.